27 juni 2017

SGP Utrecht bezoekt Leusden en Soest

Onze fractie bracht afgelopen maandag weer twee werkbezoeken binnen de provincie. Dit keer waren onze fracties in Leusden en Soest aan de beurt.

In Leusden werden we ontvangen door Wim van Hell van de ChristenUnie-SGP. Samen met Karolien Pouwels reed hij ons rond door de gemeente. We spraken naar aanleiding van de verschillende locaties door over de problemen die in Leusden nog steeds rijzen rondom de dienstregeling van Syntus. Uitgebreid praatten we door over de toekomstige ontwikkeling van Leusden. Gaat Leusden op slot of moet er toch verder worden gebouwd? De verschillende ontwikkelingen op het terrein van bedrijvigheid kwamen ook nog aan de orde. Duidelijk is dat er in de gemeente Leusden veel gebeurd!

In Soest werden we ontvangen door Hans Balfoort. Samen met zijn nieuwe fractie-assistente leidde hij ons door de gemeente Soest. We bezochten de tunnel aan de N237 die door provinciale subsidie kon worden aangelegd. Verder hebben we de verschillende sportparken van Soest bezocht, om daar te bekijken op welke manier deze velden mogelijk kunnen worden heringericht. Het kan zomaar zijn dat daarvoor een aanpassing van het Natuurnetwerk Nederland nodig is. Dan is de provincie aan zet. Interessant was een bezoek aan een aantal bewoners van Soest die zich hebben georganiseerd in het actiekomitie SpOORVERDOVEND. Sinds de wijziging van de dienstregeling in 2015 hebben deze bewoners veel last van een vreselijk gillend geluid op het spoor. Bij iedere trein (vier per uur) komt het geluid terug. Aan het eind van de middag brachten we een bezoek aan de Eem. Daar staat niet alleen het oudste huis van Soest, ook zijn er mooie ontwikkelingen gaande voor de recreatie in Soest.