15 januari 2018

SGP: 'Los probleem brug bij Rhenen op'

De SGP-fractie heeft maandag in de commissie Milieu, Mobiliteit en Economie (MME) opnieuw opgeroepen het probleem bij de brug van Rhenen snel op te lossen. Commissielid Bertrick van den Dikkenberg vroeg speciale aandacht voor de kruising N233-N225 onderaan de brug.

Voorstel college

Het college heeft voorgesteld een brug neer te leggen waarop 2x2 rijbanen kunnen worden neergelegd. Daarnaast wordt er een fietstunnel voorgesteld onder de N233 bij Achterberg heen. Ten slotte wordt opgemerkt dat de kruising N233-N225 ook aandacht moet gaan krijgen.

Reactie SGP

De SGP is blij met de voorstellen van het college. Het is goed dat er eindelijk een oplossing in zicht is voor het slepende knelpunt van de Rijnbrug. Daarnaast zijn we blij met het voorstel om een fietstunnel aan te leggen bij Achterberg. De veiligheid van met name scholieren is van groot belang en het is goed dat dit probleem goed wordt opgelost. Wat echt meer en betere aandacht behoeft, is de kruising N233-N225 onder aan de brug. Als we dat knelpunt nu niet direct oplossen, hebben we straks een prachtige brug met onderaan een onopgelost knelpunt.