26 juni 2018

SGP: 'Budget voor Food Valley goede eerste stap'

Er waren twee moties voor nodig, maar in de kadernota 2019 staat het dan eindelijk toch opgenomen: een budget voor de regio Food Valley. Het gaat om twee keer een bedrag van €150.000,-

In de regio FoodValley worden tal van mooie projecten opgezet, die bijdragen aan verschillende beleidsdoelen van de provincie. Er wordt bijvoorbeeld werk gemaakt van de circulaire economie en er worden oplossingen gezocht voor het belangrijke maatschappelijke vraagstuk van fijnstof bij agrarische bedrijven.

Ons comissielid Bertrick van den Dikkenberg complimenteerde de gedeputeerde in de commissie met deze eerste stap in de goede richting. Hij wees erop dat de regiodeals waar nu aan gewerkt wordt een mooie gelegenheid bieden om verder te gaan op dit spoor. Vanuit het Rijk wordt er, samen met de andere overheden, gewerkt aan een regiodeal voor FoodValley. Ook hiervoor zal een financiële bijdrage vanuit de provincie worden verwacht.

We zijn er nog niet, maar er worden nu echt stappen gezet om de provincie Utrecht bij te laten dragen aan de mooie projecten die draaien in het oostelijk deel van onze provincie.