30 juni 2018

Bertrick van den Dikkenberg (28) voorgedragen als lijsttrekker SGP Utrecht

Het bestuur van de provinciale SGP-afdeling Utrecht heeft Bertrick van den Dikkenberg (28) uit Elst voorgedragen als nieuwe lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2019. In oktober stemmen de lokale afdelingen over zijn kandidatuur.

Bertrick is nu al commissielid voor de provinciale SGP-fractie. Hij zette zich de afgelopen jaren in voor de commissie Mobiliteit, Milieu en Economie. Hier heeft hij zich vooral hard gemaakt voor een betere inwonersparticipatie bij mobiliteitsprojecten. Bekend voorbeeld hiervan is de ondertunneling bij Maarsbergen. Bertrick behartigde de belangen van omwonenden en volgt het proces tot op vandaag nauwgezet. Vanuit zijn werk als senior adviseur Stedelijk water en Riolering neemt Bertrick bovendien veel kennis mee op het terrein van Klimaat en Milieu. Eerder was hij al actief als commissielid in de gemeente Utrechtse Heuvelrug en bij de laatste verkiezingen was hij kandidaat-raadslid voor de SGP in Rhenen.

Eerder dit jaar werd de huidige SGP-fractievoorzitter Gijs van Leeuwen aangewezen als lijsttrekker. Omdat Gijs in mei wethouder is geworden in Zaltbommel heeft hij zich echter moeten terugtrekken als lijsttrekker. In Bertrick heeft het bestuur een jonge én ervaren vervanger gevonden om de kar te gaan trekken.